Haberler

"Müzik Sempozyumu" Devam Ediyor

Güncelleme:

Ege'de geçmişte geleceğe müzik tartışılıyor

Ege Üniversitesi Devlet Türk Müsikisi Konservatuarı'nın 30. yıl etkinlikleri kapsamında bu yıl ikincisi düzenlenen müzik sempozyumu tüm hızıyla devam ediyor.

Sempozyumda , bir çok farklı üniversiteden katılımcılarında yer aldığı müzikte gelenek , modernite ve postmodernize teması altında farklı oturumlar düzenleniyor. Katılımcıların özgün bildirimleri dikkat çekiyor.

Toplamda 6 oturumla son bulacak sempozyumun 4. oturumuna ; Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarından Yrd. Doç. Dr. Bahadır Tutu ve Dr. Çağrıhan Erkan ; Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Temel Bilimler Anabilim Dalı Türk Müziği Programı Yüksek Lisans Öğrencisi Almila Tuna ; Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, Müzik Bilimleri Bölümü Yüksek Lisans Öğrencisi Nurettin Karakuş ; Gazi Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuvarı Öğretim Görevlisi Beste Esen , bildirimlerini sunmak üzere katıldılar.

Oturum Başkanlığını Niğde Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuvarı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Feyzan Göher Vural yaptı. Katılımcılar; "Tırnak Kemençe Eğitim Geleneğinde Yeni Yaklaşımlar ve Öneriler" , "Türk Müziği Açısından Çalgı Öğrenim Sürecine Bir Bakış" , "İzmir Devlet Türk Dünyası Dans ve Müzik Topluluğu Bağlamında Türk Müziğinde Obua Çalgısı Kullanımı" , "Tını Özelinde Bağlama'da Postmodern Otantisite ve Kemençe İcralarında Postmodern Söylemler" adlı bildirimlerini sundular.

Yrd. Doç. Dr. Bahadır Tutu , yazılı eğitim materyallerinin hazırlandığı ilk yıllarda metodların sözlü kültür ortamında gerçekleşen çalgı eğitiminin alternatifi yada zayıflayan yönlerinin tamiri için tırnak kemençe eğitim gelenenğinin bir araç olarak görüldüğünü ifade etti.

Türk müziği açısından çalgı öğrenme sürecinden ve motivasyonun bu süreçte önemli bir yapı taşı olduğundan bahseden Dr. Çağrıhan Erkan '' Kısaca motivasyon bir köşede oturan öğretmen gibidir'' sözleriyle bildirimini sonlandırdı.

Daha sonra söz alan Almıla Tuna; Obua çalgısının yapısından ve nasıl ses elde edildiğinden bahsetti. Obua çalgısının tarihinide ele alan Tuna, dinleyicilere örneklerdirme amaçlı küçük müzik dinletileri de sundu.
"Tını Özelinde, Bağlamada Postmodern Otantiste" konusunu ele alan Yüksek Lisans Öğrencisi Nurettin Karakuş ise otantisite kavramını açıklarken '' Olan şeyden farklı olandır'' dedi.

Oturumun son konuşmacısı Öğretim Görevlisi Beste Esen , kemençe icrasındaki postmodern söylemlere dikkat çekti. Kemençenin bilinen icraları dışında farklı yorumlandığı eserleri sunarak dinleyicileri bilgilendirdi.

Kaynak: Bültenler / Güncel

Dokuz Eylül Üniversitesi Gazi Üniversitesi Ege Üniversitesi Güncel Haberler

500
Yazılan yorumlar hiçbir şekilde Haberler.com’un görüş ve düşüncelerini yansıtmamaktadır. Yorumlar, yazan kişiyi bağlayıcı niteliktedir.
title