Işık'lı Öğrenciler First Lego League Turnuvası'nda Şampiyon Oldu
Takım, 4-5 Mart 2017 tarihlerinde İzmir'de gerçekleşecek olan Türkiye Ulusal Turnuvası'na katılmaya hak kazandı.
FMV Erenköy Işık Ortaokulu 6'ıncı ve 7'inci sınıf öğrencileri, "13. Bilim Kahramanları Buluşuyor First Lego League" kapsamında geliştirdikleri proje ile 4-5 Şubat tarihlerinde 36 takımın katıldığı yarışmanın İstanbul elemelerinde "en iyi proje, en iyi robot tasarım, en iyi öz değerler performansı" sergileyerek birinci oldu.
80 ülkede yapılan ve Türkiye'de Bilim Kahramanları Derneği tarafından düzenlenen First Lego League etkinliğinin İstanbul ayağı 4-5 Şubat tarihlerinde yapıldı. FMV Erenköy Işık Ortaokulu Jr. Roboformers Lego Robotik Takımı, her yıl katıldıkları "Bilim Kahramanları Buluşuyor First Lego League Turnuvası"na bu yılki tema olan "Animal Allies" (Hayvanlar - Yaşam Ortaklarımız) ile ilgili bir proje hazırladı. Öğrenciler, şehir güvercinlerinin dışkılarının insanların günlük hayatını olumsuz etkilerini azaltmayı amaçladıkları proje kapsamında Kadıköy Belediyesi ile ortak bir çalışma yürüterek belediye sınırları içerisinde şehir güvercinlerinin yoğun olarak bulunduğu bir alan belirledi. Bu alanda kuşların beslenme ve tüneme alışkanlıklarını yerinde gözlemleyen öğrenciler, ornitolog, kuş bilimcileri ve kuş gözlemciler ile iletişime geçerek bir tüneme kulesi tasarladı ve Kadıköy'de kulenin montajını gerçekleştirdi. FMV Erenköy Işık Ortaokulu Jr. Roboformers Takımı, hazırladıkları bu proje ile 4 Şubat 2017'de First Lego League İstanbul Turnuvası'nın İstanbul elemelerinde "en iyi proje, en iyi robot tasarım, en iyi öz değerler performansı" sergileyerek birincilik kupasının sahibi oldu.
Bilim Kahramanları Derneği tarafından düzenlenen 'Bilim Kahramanları Buluşuyor' turnuvası kapsamında birbirinden yaratıcı projeler, 4-5 Mart tarihlerinde İzmir'deki Türkiye finalinde yarışacak. Türkiye'den bu yıl 45 ilden 298 takım turnuvaya katılacak. Gençler ve çocukların 4-10 kişilik takımlar kurarak her yıl dünyanın gündemine ait farklı bir tema üzerinde araştırma yapıp, çözüm üretip, paylaşıp, özgüven inşa ettikleri etkinlik için öğrenciler robot tasarlayıp, program yazıyor, araştırmalar sonucu özgün çözümler üretiyor, teatral sunumlar yapıyor, süreç içinde kazan-kazan tavırları içselleştirerek, kullanıyor ve yayıyorlar. Takımlar önce yerel, sonra başarılarına göre ulusal ve uluslararası turnuvalara katılma fırsatı elde ediyor.