Çankaya Köşkü´nün Yenilenen Yüzü
Çankaya Köşkü'nün Yenilenen Şeref Holü ve Resepsiyon Salonları, Cumhuriyet Bayramı Resepsiyonunda İlk Kez 'görücüye' Çıktı.
Çankaya Köşkü'nün yenilenen şeref holü ve resepsiyon salonları, Cumhuriyet Bayramı resepsiyonunda ilk kez 'görücüye' çıktı. Köşk'te yapılan yenilenme 'neo-klasik' olarak ifade edilirken, Selçuklu dönemine ait çizgilerinde restorasyonda kullanıldığı bildirildi. Ağırlıklı olarak bej ve açık kahverengi renkler kullanılırken, Köşk'teki bu değişim beğeni topladı. Yenilikler kapsamında, resepsiyon salonunda bulunan sahnede asansörlü hale geldi. Sahne istenildiğinde üç kademeli olarak, daha işlevsel olarak kullanılabilecek. Ayrıca, resepsiyon salonunun dört bir yanına konulan 'robot kamera'lar da dikkat çekti. Hol ve salonlar yapıldığı tarihten bugüne kadar ilk defa yenilenirken, 20 yıl önce yapılan bu yapılarda; öncelikle depreme karşı bina güçlendirilmesi yapıldı. Zemin, tavan ve duvarlarda meydana gelen çatlakların oluşturduğu riskler giderildi ve ahşap kısımdaki çürümeler yenilendi.
Elektronik ve mekanik tesisatlar daha işlevsel ve sağlıklı çalışabilir hale getirilirken, ses, görüntü, aydınlatma ve sahne sistemleri günümüz teknolojisine uygun kaliteli bir yapıya kavuşturuldu. Köşk'ün çalışamaz halde atıl duran mutfağı da yenilenerek devreye alındı. Çalışma kapsamında Yapılarda Enerji Tasarrufu Yönetmeliği'ne uygun ısı yalıtımı sağlandı, başta yangın olmak üzere her türlü riske karşı otomasyon sistemi kullanılarak, gerekli tedbirler alındı.
ÖZÜRLÜLER DE DÜŞÜNÜLDÜ
Resepsiyon salonları, engelli vatandaşlar için mevzuat gereği yeniden düzenlenerek yapılırken, bu vatandaşların salonları sorunsuz kullanabilmeleri sağlandı ve başta merdivenler olmak üzere mimari işlev yetersizliği giderildi. Yenileme öncesinde zemin mermerleri de dahil koyu renklerin hakim olduğu Çankaya Köşkü'nün beyaz ve krem ağırlıklı, aydınlık bir hale geldiği dikkat çekti.
GAZETECİLER GEZDİRİLDİ
Çankaya Köşkü'nün yenilenen halinin görüntülenmesi için gazeteciler, resepsiyondan 1 saat önce binaya alındı. Neoklasik ağırlıklı olmak üzere Selçuklu mimarisinden izlere yer verilen iç mimari çalışmalarıyla Hayrünnisa Gül'ün yakından ilgilendiği belirtildi.