İhlas Haber Ajansı [3353595]
En Soğuk Kış Mevsimlerinden Birinin Yaşanması
Ülkemizde, son yılların en soğuk kış mevsimlerinden birinin yaşanması nedeniyle insanların D vitamini ihtiyacının git gide arttığı bildirildi.
Ülkemizde, son yılların en soğuk kış mevsimlerinden birinin yaşanması nedeniyle insanların D vitamini ihtiyacının git gide arttığı bildirildi.
Malatya İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Endokrinoloji Anabilim Dalı Başkanı Prof.Dr. İbrahim Şahin, yaptığı açıklamada, ülkemiz ve Kuzey Yarım Küre'de son yılların en soğuk kış mevsimlerinden birinin yaşandığını anlattı. Bu bağlamda en popüler sorulardan birinin haklı olarak "D vitamini kullanalım mı kullanmayalım mı?" sorusu olduğunu belirten Şahin, şöyle konuştu: "D vitamini son yıllarda kalsiyum ve kemik üstüne olan olumlu etkilerinin yanında yepyeni farklı etkileri ortaya çıkmaktadır. Bunlardan
belki de en önemlisi başta meme ve kalın bağırsak kanserleri olmak üzere pek çok farklı kanser türü üzerine olan koruyucu etkileridir. ABD'de yapılan bir çalışmada güneş ışığının daha az olduğu kuzey eyaletlerinde, güney eyaletlerine göre meme ve kalın bağırsak kanserlerinin yüzde 50 oranında daha fazla görüldüğü bildirildi. Başka bir olumlu etkisi de kan şekeri üzerine olan olumlu etkisi, hem tip 1 hem de tip 2 diyabet üzerine olan olumlu etkilerinin pek çok çalışmada ortaya çıkarılmasıdır. Enfeksiyonlara
karşı vücudun doğal bağışıklığını yani direncimizi artırdığı 1900'ların başından beri bilinmektedir. Yapılan başka bir çalışmada da kan basıncı ile D vitamini düzeyinin ters orantılı olduğu. D vitamin düzeyi düşük olanlarda hipertansiyon sıklığının arttığı ve kalpte hipertrofiye (büyüme) yol açtığı ortaya kondu. Ayrıca başta multipl skleroz, yangınlı bağırsak hastalığı, Celiac hastalığı olmak üzere pek çok hastalığın da D vitamin düzeyi ile ilişkili olduğu gösterildi."
Şahin, 'D vitamini kullanalım mı?' sorusuna
şöyle karşılık verdi: "Bu çalışmaların ışığında cevabımız, yeterince gün ışığından faydalanamıyorsak (günde 5-10 dakika kollarımızı ve bacaklarımızı güneşlendirme) veya bol D vitamin içeren gıdalar (balık yağı gibi) ya da D vitamin eklenmiş (özel D vitamin katkılı ekmek, süt gibi) gıdalar tüketme imkanımız yoksa, cevabımız evet.
Nasıl kullanacağımızın sihirli formülü olmamakla birlikte belli yaş ve risk grubundaki insanların alması gereken D vitamin
miktarlarını gösteren, doktorunuzun kolaylıkla ulaşabileceği; konu ile ilgili uluslar arası derneklerin yayınladığı listeler mevcuttur.
Güneşiniz ya da en azından D vitamininiz bol olsun." - Malatya
| 6/10 (12 kişi) |
-
Rus Kadına Karakolda Tecavüz!
İstanbul'da kimlik kontrolü sırasında gözaltına alınan Rus kadın, götürüldüğü karakolda tecavüze...
-
Video
Şehrin Ortasında Yamyam Dehşeti!
Görgü tanıklarından gelen telefonlarla olay yerine gelen polis ekipleri kan donduran görüntüyle...
-
İşte Memur İçin Kuliste Konuşulan Zam
Hakem heyeti zam kararını yarın duyuracak. İşte kulislerde konuşulan herkesin merakla beklediği...
-
Video
Üniversiteliye Askerlik Şoku!
Milli Savunma Bakanlığı'nın YÖK'e gönderdiği yazı, askerlik yapmayan üniversitelileri çok üzecek.
-
Böyle Olur Adanalının Düğün Arabası!
Adana'da dünya evine giren şahıs, ailenin tek oğlu olduğunu ve eşine olan sevgisini bakın nasıl...
-
Defne de Silikonlandı!
14 yıllık eşinden geçen yıl boşanan Defne Samyeli'nin derin dekoltesi silikon yaptırdığını gözler...











