Anadolu Ajansı [3253467]
Çay, Kalp Krizi ve Kanserden Koruyor
Hızır Hacısalihoğlu - Çayın, barındırdığı antioksidanlardan dolayı kalp krizi, damar sertliği, kroner kalp hastalıkları riskini azalttığı, yüksek tansiyonu engellediği, kansere karşı vücut direncini artırdığı bildirildi.
Hızır Hacısalihoğlu - Çayın, barındırdığı antioksidanlardan dolayı kalp krizi, damar sertliği, kroner kalp hastalıkları riskini azalttığı, yüksek tansiyonu engellediği, kansere karşı vücut direncini artırdığı bildirildi.
Rize Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Arif Yılmaz, AA muhabirine yaptığı açıklamada, çayın, Sudan sonra en fazla tüketilen, insan vücuduna en uygun düşen, sağlıkla en uyumlu, zararlı maddelerden arınmış içeceklerden biri olduğunu, dünya nüfusunun üçte ikisinin çay tükettiğini belirtti.
Çayın faydalı maddeler içerdiğini dile getiren Yılmaz, "Çay insan vücuduna en uygun düşen, zararlı maddelerden en arınmış içecektir. Çayda kateşin maddeleri bulunuyor. Bunlar da antioksidan değerler taşıyor. Çay elbette ki ilaç niyetine kullanılmaz ama zararı olmayan, vücutla bağdaşık bir gıda maddesidir. Çayda vücut direncini artıran maddeler bulunuyor" dedi.
Günde 350 mililitre çay içenlerin kalp krizi geçirme riskinin, çay tüketmeyenlere göre üçte iki oranında daha az olduğunu gösteren çalışmalar bulunduğunu ifade eden Yılmaz, "Çay enerji tüketimini artırarak vücut ağırlığını azaltıyor. Ayrıca damar sertliği ve koroner kalp hastalıklarına, yüksek tansiyona karşı barındırdığı antioksidan maddelerden dolayı engelleyici etkisi var. Her türlü kansere karşı vücut direncini artırıyor. Yeşil çayda flavonoid grubundan polifenoller oldukça fazla. Yapılan çalışmalar, çayda bulunan polifenollerin kronik hastalıklara karşı koruyucu etkisinin göz ardı edilmeyecek kadar önemli olduğunu göstermiştir" diye konuştu.
Yılmaz, ayrıca çayla birlikte bol miktarda sıvı alındığını, bunun da vücut için çok önemli olduğunu vurguladı. Günde 5-6 fincana kadar çay içilmesinin normal olduğunu belirten Yılmaz, "Böylece yetişkin bir insan için gerekli olan günde 2.5 litre sıvı ihtiyacının önemli bir kısmı karşılanmış olur. Çok alınırsa belki ihtiva ettiği kafeinden dolayı zararlı etkileri görülebilir ama bu etkinin görülmesi için orta demli olarak 1 litreden fazla çay içilmesi lazım" diye konuştu.
-"Dünyada pestisit içermeyen tek çay Türk çayıdır"-
Rektör Yılmaz, Türk çayının dünyadaki diğer çaylara göre oldukça faydalı yönleri bulunduğunu vurgulayarak, şunları söyledi:
"Türk çayı, dünyada kuzey paralelde yetişen tek çaydır. Bölgemizde iklimden ve kar yağışından dolayı çay tarımında zararlılarla mücadele için pestisit ilaçları kullanılmıyor. Pestisit ise kansere ve pek çok hastalığa neden olabilen bir maddedir. Pestisit kullanılmadığı için Türk çayı ile kansorojen olan bir madde alınmıyor ama diğer çayların içimi ile pestisitler alınabiliyor. Bu çok önemli.
Ayrıca çaya alternatif ürünleri düşündüğünüzde gazlı, içinde katkı maddeleri fazla olan, aşırı şekerli içecekler olduğunu görüyoruz. Bu içecekleri içmektense Türk çayı ile damak tadı oluşturmak, zararlı içeceklerden ve zararlı maddeler içeren çaylardan korunma adına oldukça faydalıdır. Bu nedenle Türk çayını tercih etmek gerekir. Bütün bunlara baktığımızda çay hastalıklara karşı tedavi edici olmasa da koruyucu özelliği bilimsel olarak kanıtlamış, keyifle içilen bir içecektir."
- RİZE
| 5/10 (1 kişi) |
-
ATM'ye Dokunan Yanıyor
Yüksek havale ücretleriyle gündeme gelen bankaların her köşe başında kurduğu ATM'ler de cep...
-
Video
Türkiye'nin Puanları Niye Düştü?
Eurovision'da 3 ülkeden Türkiye'ye puan çıkmadı. Önceden yüksek puan veren ülkeler de hayal...
-
TFF'den Sürpriz Fenerbahçe Çıkışı
Fenerbahçe'nin Şampiyonlar Ligi'ne gidip gitmeyeceği tartışmalarına TFF'den açıklama geldi.
-
Şırnak'ta Çatışma: 1 Teğmen Şehit!
Şırnak'taki Besta Bölgesi'nde güvenlik güçleri ile PKK'lı teröristler arasında çıkan çatışmada, 1...
-
Bu Sözcükleri Yazmadan Önce İyi Düşünün
ABD, sanal dünyada insanları izlemek için bu kilit sözcükleri kullanıyor!
-
Video
Dikkat! Yeni Yağış Dalgası Geliyor
Meteorolojiden yapılan son değerlendirmelere göre hava durumu şöyle olacak.
Son Dakika Haberleri
- Tbmm Başkanı Çiçek'ten Kasımpaşa'ya Kutlama
- Varto'da Çatışma: 3 PKK'lı Yakalandı
- Malatya'da 125 Kilo Toz Esrar Maddesi Ele...
- Malatya'da 125 Kilo Toz Esrar Maddesi Ele...
- Mecnun Otyakmaz : Beşiktaş Kulübünden...
- Robert de Niro'ya Bates Üniversitesi'nden...
- Cem Vakfı Genel Başkanı Doğan,"Yeni Anayasada...











