Anadolu Ajansı [1713999]
Az Kaloriyle Uzun Yaşam
Her Gün Alınan Kalorinin Belli Bir Oranda Azaltılması, Maymunlarda Yaşlanmayı Geciktirdi, Kanser, Şeker Hastalığına Yakalanma Riskini Azalttı ve Beyin Sağlığını Korudu.
Her gün alınan kalorinin belli bir oranda azaltılması, maymunlarda yaşlanmayı geciktirdi, kanser, şeker hastalığına yakalanma riskini azalttı ve beyin sağlığını korudu. Wisconsin Üniversitesinden Richard Weindruch ve ekibinin, 20 yıl boyunca makak maymunları üzerinde yaptığı araştırma, normalde alınan kalori miktarının azaltılmasının bu primat türünde yaşlanmayı geciktirebildiğini ortaya koydu. Amerikan "Science" dergisinde yayımlanan araştırmada, kalori oranının azaltılmasının yaşa bağlı hastalıklara yakalanma riskini 3 kat azalttığını ve hayatta kalma şansını artırdığını gösterdi. Araştırma başladığında 7-14 yaşındaki 76 maymundan bugün 33'ünün yaşamını sürdürdüğü belirtilirken, bunlardan 13'ünün sınırsız yemede özgür olanlar, 20'sinin kalorinin azaltılmasına yönelik diyet yaptırılanlar olduğu kaydedildi. Araştırmada kalori sınırlaması getirilen maymunlarda tümör ve kalp-damar hastalıkları belirtilerinin, sınırsız yiyen maymunlara göre yüzde 50 az olduğu vurgulandı.
| 10/10 (11 kişi) |
-
"Allah Beni Dibe İndirdi Ve..."
Türkiye'nin tartışmasız en önemli televizyoncusu Acun Ilıcalı, bulunduğu noktaya nasıl geldiğini...
-
Video
İşte Canlı Bombanın Asıl Hedefi
Kayseri'nin Pınarbaşı ilçesinde 1 polisin ölümüyle sonuçlanan saldırının ayrıntıları ortaya çıktı.
-
Fenerbahçe'de Şok İstifa
Fenerbahçeliler'i şoke eden istifa kararı...
-
"Başbakan 'Vajina' Bekçiliğini Bıraksın"
CHP Milletvekili Aylin Nazlıaka, Başbakan'ın "kürtaj" ve "sezaryen" ile ilgili sözlerine çok sert...
-
Memura Gecikme Zammı Müjdesi!
Yeni maaşları belirleyecek Hakem Kurulu, 'zam' mesaisine başlarken memura iyi haber geldi.
-
Video
Sevilen Dizide Sürpriz Ayrılık!
"Öyle Bir Geçer Zaman Ki", haziran ayının ortasında sezon finali yapacak.











