Alkol, Avrupa'da Her 10 Ölümden Birinin Sorumlusu

Lancet Tıp Dergisi'nde Yayınlanan Bir Araştırmaya Göre Avrupa'da Her 10 Ölümden Biri, Dünyada İse Her 25 Ölümden Biri, Aşırı Alkol Tüketiminin Yol Açtığı Hastalıklarla Bağlantısı Bulunuyor.
Lancet Tıp Dergisi’nde yayınlanan bir araştırmaya göre Avrupa’da her 10 ölümden biri, dünyada ise her 25 ölümden biri, aşırı alkol tüketiminin yol açtığı hastalıklarla bağlantısı bulunuyor.
Yapılan araştırma aynı zamanda, “her gün bir kadeh şarabın sağlığa yararlı olduğu” şeklindeki genel kanının da yanlış olduğunu ortaya çıkardı. Toronto Akıl Sağlığı ve Bağımlılık Merkezi’nden Dr Jürgen Rehm, “Günde bir kadeh şarap içmek yararlı olabilir, fakat bu sadece düzenli ve az miktarda alkol kullanan, yaşı ilerlemiş için insanlar için kısmen geçerli” dedi.
Araştırmaya göre erkeklerin alkol tüketimi, kadınlara kıyasla daha yüksek. Dünya çapında kaydedilen ölümlerin yüzde 3.8’i alkolle bağlantılı. Bu oran erkek ölümlerinde yüzde 6.3’e kadar yükselirken, kadın ölümlerinin yüzde 1.8’i alkol tüketimiyle ilintili.






