Zimbabve'de 60 Bin Gazeteye El Konuldu

Zimbabve'de 60 Bin Gazeteye El Konuldu

Londra'da Basılarak Zimbabve'de Dağıtılan Haftalık Bir Gazetenin 60 Bin Nüshasına Gümrük Yetkilileri Tarafından El Konuldu.

Zimbabve'de 60 Bin Gazeteye El Konuldu

Londra'da basılarak Zimbabve'de dağıtılan haftalık bir gazetenin 60 bin nüshasına gümrük yetkilileri tarafından el konuldu.

The Zimbabwean gazetesinin editörü Wilf Mbanga yaptığı açıklamada, geçtiğimiz perşembe akşamı Zimbabve'ye gelen gazetelerin yüzde 40 gümrük vergisinin ödenmesine rağmen gümrük yetkililerinin gazetelerin ülkeye sokulmasına izin vermediğini söyledi. Mbanga, "Zimbabve'deki yerel distribütörümüze, gazetelerin ülkeye sokulmaması için (Devlet Başkanı Robert Mugabe'nin liderliğini yaptığı) ZANU-PF'den talimat aldıklarını söylemişler" dedi.

The Zimbabwean, ZANU-PF'nin kontrolündeki medyaya karşı, alternatif haber kaynaklarının yer aldığı bağımsız bir gazete olarak biliniyor. Devlet Başkanını sert şekilde eleştiren gazetenin muhabirlerinden Gift Phiri geçtiğimiz yıl tutuklanmış ve işkence görmüştü. Bu arada gazetenin editörü Mbanga, Londra merkezli The Economist dergisinin sayılarına da içinde, devlet yetkililerinin "hoşlanmadığı bir karikatür" bulunduğu gerekçesiyle el konulduğunu savundu.

26 Mayıs'ta ise The Zimbabwean'ın kardeş kuruluşu olan The Zimbabwean On Sunday'in 60 bin nüshasını taşıyan kamyon, silahlı bir grubun saldırısına uğramış ve gazeteler araçla birlikte ateşe verilmişti.

(DPA-İB-İB-OK-D)