UPM'nin Adalar Müzesi'ne Kâğıt Desteği Devam Ediyor

UPM'nin Adalar Müzesi'ne Kâğıt Desteği Devam Ediyor

Adalar Müzesi, "Adalar, Binalar, Mimarlar" isimli dördüncü süreli sergisinin kitabını yine UPM'nin kâğıt sponsorluğunda yayınladı.

UPM'nin Adalar Müzesi'ne Kâğıt Desteği Devam Ediyor

İstanbul'un tarihinde önemli bir yere sahip olmaları nedeniyle dikkat çeken Prens Adaları, Adalar Müzesi tarafından düzenlenen "Adalar, Binalar, Mimarlar" sergisinde konu ediliyor. Müze tarafından 2011 yılına ait ilk sergi olarak düzenlenen ve önümüzdeki Temmuz ayının başlarına kadar Çınar Müze Alanı'nda gezilebilecek olan serginin kitabı UPM'nin kâğıt sponsorluğunda yayınlandı.

Ücretsiz olarak ziyaret edilebilen "Adalar, Binalar, Mimarlar" sergisinde Adalar'ın mimari mirasını oluşturan yapılara imza atmış mimarlara, kalfalara ve onların Adalar'daki önemli eserlerine ışık tutuluyor. Sergiden yola çıkan kitapta da, barınma amacı ile yapılan konutların yanı sıra kilise, cami, sinagog, okul, otel, lokanta, kulüp gibi dinden eğitime, spordan eğlence ve hizmete kadar çeşitli sektörler için inşa edilmiş binaları da bulunduran Adalar yerleşimlerinin mimari kurgusu ele alınıyor. Neo-grek, neo-klasik, art-nouveau ve art-deco tarzındaki binalara seyrek de olsa rastlanan bu mimari dokunun oluşumuna katkısı olan mimar ve kalfaların hayat öyküleri ile binaların fotoğrafları da "Adalar, Binalar, Mimarlar" kitabında yer alıyor. Aralarında Sabuncu Köşkü mimarı Fotiadis, Troçki'nin kaldığı ikinci köşk olarak bilinen Sivastopulos-Triandafilidis Köşkü mimarı Nikolaos Dimadis, Aya Nikola Kilisesi mimarı Gaitanakis, Otel Prinkipo Palas (Eski Rum Yetimhanesi) mimarı Alexander Vallauri, mimar Mehmet Vedat Tek, mimar Sedad Hakkı Eldem, mimar Aristidis Passadeos, mimar Edmond Sarfati, mimar Turhan Uyaroğlu, mimar Utarit İzgi'nin de bulunduğu çeşitli geç dönem Osmanlı ile erken ve geç dönem Cumhuriyet mimarları ve yapıları analiz ediliyor.

UPM kâğıtları ile basılan "Adalar, Binalar, Mimarlar" kitabı, Adalar'ın mimari zenginliğini ortaya koyarken uğradığı erozyonu ve vandalizmi de gözler önüne sermeyi amaçlayan aynı adlı sergiden yola çıkarak hazırlandı. UPM Türkiye Genel Müdürü Gülay Akkuş, Türkiye'nin tarihinin gelecek kuşaklara aktarımı konusunda faaliyet gösteren kurumlara destek vermekten mutluluk duyduklarını belirterek, "bu doğrultuda gerçekleştirilen her türlü basılı kültürel çalışmanın kaliteli ve kalıcı zeminlerde hayat bulması" gerektiğine dair olan inançlarını kurum genelinde koruduklarını ifade etti.

Kaynak: Bültenler