Basında TMSF Operasyonu

Basında TMSF Operasyonu

TMSF'nin Sabah ve Atv'ye El Koymasının Ardından, Gazetelerin İnternet Baskıları Yenilendi, Gelişme Üzerine İnternette Bazı Haber Siteleri Canlı Haber Akışına Geçti.

Basında TMSF Operasyonu

Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu'nun (TMSF), Sabah ve ATV'nin de içinde olduğu Merkez Grubu'nun yönetimini devralmasının ardından, gazetelerin internet baskıları yenilendi. Gelişme üzerine internette bazı haber siteleri canlı haber akışına geçerken, Sabah gazetesinin sitesinde TMSF açıklaması ve devir-teslimle ilgili haber yer almadı.

TMSF'nin devralma işlemi gazetelerin internet sitelerinde duyuruldu. Gazeteler, TMSF operasyonunu okurlarına sunarken Fon'un resmi açıklamasının kullandı. Açıklamayı sitelerinde manşetine taşıyan gazetelerden Hürriyet, "TMSF Sabah Grubu'na el koydu", Milliyet ise "TMSF Sabah ve Atv'ye el koydu" başlığıyla verdi. Milliyet, başlıkta "Şok gelişme", Hürriyet ise "Flaş" bandını kullandı.

Zaman gazetesi de sitesinden aynı başlıkla duyurduğu haberde, Fon'un açıklamasına yer verdi. Sitede, "Polis ve TMSF yetkilileri Yeni Asır binasında" başlıklı haberle, grubun İzmir'deki şirketlerinden bilgiler de verildi. Site ayrıca, DYP Genel Başkanı Mehmet Ağar'ın, konuyla ilgili "Özgür basından, demokratik Türkiye'den yanayız" dediğini aktardı.

Yeni Şafak, manşete taşıdığı haberde "Fonu yanılttılar" "İşte fondan yapılan açıklama", "Devletten belge gizlediler", "Bilgin el koydurdu" gibi arabaşlıklar kullandı. Haberde, "Yeni Şafak'ın ulaştığı bilgilere göre, Sabah Grubu'na Medya Grup Başkanı olarak Yavuz Onursal, Yönetim Kurulu Başkanı olarak Mehmet Akif Yaşin atandı" denildi.

İnternet sitesinde gün boyu önemli gelişmeleri duyuran birkaç gazeteden biri olan Sabah gazetesinde olayla ilgili haber yer almadı.

Superpoligon, Madyatava gibi basın haberleriyle öne çıkan siteler ise konuyla ilgili peş peşe haber yayınlamaya başladı.(ANKA)