Cihan Haber Ajansı [3148347]
Nar'ın Faydası Saymakla Bitmiyor
Akdeniz Üniversitesi (AÜ)'nden Prof. Dr. Coşkun Usta, "Nar, özellikle çocuklarımızın okul çağı dönemlerinde tüketmesi gereken bir meyvedir." dedi.
Mevsiminde günde bir bardak nar suyu tüketilmesinin sağlık açısından son derece önemli olduğunu belirten Akdeniz Üniversitesi (AÜ)'nden Prof. Dr. Coşkun Usta, "Nar, özellikle çocuklarımızın okul çağı dönemlerinde tüketmesi gereken bir meyvedir." dedi.
Latince adı "Punica granatum" olan narın diğer meyvelerden oldukça farklı olduğunu söyleyen AÜ Tıp Fakültesi Tıbbı Farmakoloji Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Coşkun Usta, meyvenin ayurveda tıbbında eczane bitkisi olarak anıldığını, antik çağlarda değişik hastalıklarda şifa amacıyla kullanıldığını ifade etti. Narın, eski dönemlerde; ishal, ağız yaraları, ülser tedavisinde kullanıldığına ait kanıtlar olduğuna değinen Usta, günümüzde ise meyve üzerine çok sayıda bilimsel çalışma yapıldığını dile getirdi. Usta, "Eldeki veriler ışığında nar kanser, kalp damar hastalıkları ve şeker hastalığı olmak üzere birçok hastalıkta kullanılma olasılığına sahiptir. Bu konularda oldukça ciddi ve kanıt düzeyi yüksek birçok bilimsel çalışma söz konusudur." açıklamasında bulundu.
Narın; tohumu, suyu ve kabuk bölgesi olmak üzere 3 bölümden oluştuğunu bildiren Usta, her bir bölümde ayrı ayrı birçok yararlı maddeler bulunduğunu aktardı. Sağlığa yararlı bu maddeler arasında flavonoidler, punusik asid ve elagik asidin yer aldığını söyleyen Usta, "Nar ayrıca vitaminlerden ve kadınlık hormonu dediğimiz östrojenden oldukça zengin bir meyvedir. Bilimsel çalışmalara baktığımızda prostat kanseri üzerinde yapılan çok sayıda klinik ve hayvan deneyleri vardır, oldukça iyi sonuçlar elde edilmektedir. Kolon ve meme kanseri üzerinde de olumlu etkiler oluşturduğuna dair kanıtlar söz konusudur. Bunun yanı sıra damar sertliği, şeker hastalığı, kalp üzerine koruyucu etkileri mevcuttur. Yapılan başka bir bilimsel çalışmada yağ yaktığı gösterilmiş ve kilo verdirici etkisi üzerinde durulmaktadır. Erkeklerde nar suyu tüketilmesinin sperm sayısını ve kalitesini artırdığı da gösterilen kanıtlar arasındadır. Bizim de yaptığımız hayvan çalışmalarında nardaki bir etken maddenin damarlar üzerine gevşetici etkisinin olduğuna dair bulgularımız söz konusudur ve bu konudaki çalışmalarımız devam etmektedir." diye konuştu.
Narın tüketilmesi sırasında alerjik reaksiyonların söz konusu olabileceğinin de unutulmaması gerektiğinin altını çizen Coşkun Usta şunları söyledi:
"Bütün bu bilgilerin ışığında mevsiminde günde bir bardak nar suyu tüketilmesinin vücudumuzda ne kadar olumlu sonuçlar doğuracağı ortadadır. Nar, ülkemizde bolca yetişen ve ucuz bir meyvedir. Özellikle okul çağı çocuklarının tüketmesi gereken bir meyvedir. Bir meyve ve sebze cenneti olan ülkemizin bu nimetlerinden faydalanmak vatandaşlarımız açısından oldukça şanslı bir durumdur."
| 6/10 (11 kişi) |
-
Video
Bu Memurlara 680 Lira Zam Yapıldı!
2.5 milyon memur ortalama 76 liralık artışla yetinmek zorunda kalırken, 110 bin memur aylık 680...
-
Video
Berlusconi "Bir Eli Uçkurunda" Öldü
Eski Başbakan Silvio Berlusconi, sanat adına başkent Roma'da 'mutlu' şekilde öldürüldü. Üstelik...
-
Bu 10 Şeyi Sakın Yapmayın!
Cep telefonunuzla asla yapmamanız gereken 10 hatalı hareketin hepsi bu yazıda...
-
Video
Suriye ile İpler Tamamen Koptu!
Hula katliamı bardağı taşırdı, ipler koptu! Türkiye, Suriyeli diplomatları sınırdışı ediyor.
-
Video
UEFA'dan İki Kulübe Daha Men!
UEFA Disiplin Kurulu, Beşiktaş'ın ardından iki Türk kulübünü daha Avrupa kupalarından 1 yıl men...
-
Real Madrid'in Yıldızı Galatasaray'da
Yılın bomba transferi gerçekleşti! Real Madrid'in yıldız futbolcusu Galatasaray'da.











