Kansere Karşı Akdeniz Diyeti

Uzmanların Yaptığı Son Araştırmalar Sonucu "Akdeniz Diyeti"nin Kanser Riskini Yüzde 22 Oranında Azalttığı Ortaya Çıktı. Bilim Adamları, Meyve ve Sebzenin Yoğunlukta Olduğu Akdeniz Diyetini Uygulayanların, Kırmızı Et Yiyenlere Oranla Kansere Yakalanma Riskinin Çok Daha Az Olduğunu Söylediler. 

Uzmanların yaptığı son araştırmalar sonucu "Akdeniz diyeti"nin kanser riskini yüzde 22 oranında azalttığı ortaya çıktı. Bilim adamları, meyve ve sebzenin yoğunlukta olduğu Akdeniz diyetini uygulayanların, kırmızı et yiyenlere oranla kansere yakalanma riskinin çok daha az olduğunu söylediler.

26 binden fazla Yunanlı’nın üstünde yapılan ve 8 yıldan fazla süren deneyler sonucunda, doymuş yağ tüketiminin doymamış yağ tüketimine göre kanser riskini yüzde 9 oranında artırdığı görüldü. Harvard Üniversitesi Kanser Önleme ve Epidemiyoloji Profesörü Dimitrios Trichopoulos, "Üstünde çalıştığımız 26 bin kişi gösterdi ki, Akdeniz diyeti uygulayan insanların kansere yakalanma olasılığı çok düşük" dedi. Diyetin özellikle mide kanseri ve akciğer kanserinden beyin tümörleri ve rahim kanserine kadar, bütün kanser tiplerine karşı koruyucu bir özelliği olduğu görüldü. Akdeniz diyetinde sebze, meyve, baklagil, tahıl, beyaz et, bol zeytin yağı, ekmek, makarna ve günlük ürünler yer alıyor.

Haber Yayın Tarihi: 04 Temmuz 2008 Cuma Saat 01:33

Yazdırılan Sayfa: http://www.haberler.com/kansere-karsi-akdeniz-diyeti-haberi/

(C) 2006-2008 Haberler.Com
Yeni Medya Elektronik Yayıncılık Ltd Şti.