KAMU PERSONEL SEÇME SINAVI HABERLERİ

2014 KPSS Başvuruları Ne Zaman? ÖSYM 2014 KPSS Ne Zaman? KPSS'ye ait tüm detaylar (ÖSYM 2014)

2014 KPSS Başvuruları Ne Zaman? ÖSYM 2014 KPSS Ne Zaman? KPSS'ye ait tüm detaylar (ÖSYM 2014)

KPSS başvuruları ne zaman başlıyor be KPSS ne zaman? Sorusu yüzbinlerce KPPS adayının merak ettiği soruların başında geliyor.. KPSS adaylarının merakını giderecek açıklama ÖSYM'den geldi. 2014 KPSS başvuru tarihi ve 2014 KPSS sınav takvimi açıklandı. İşte detaylar...

19.04.2014 08:05
Burdur'da Kitapseverler Fuarda Buluştu

Burdur'da Kitapseverler Fuarda Buluştu

Burdur'da NT Mağazaları ve Öykü Kitabevi'nin ortaklaşa düzenlediği Kitap Fuarı, Belediye Kültür Merkezinde açıldı.

18.04.2014 15:36
Bakan Işık: Krizler En Çok Girişimcilik Ruhuna Darbe Vuruyor

Bakan Işık: Krizler En Çok Girişimcilik Ruhuna Darbe Vuruyor

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, girişimciliğin yaşam biçimi olması gerektiğini vurgulayarak, ‘’Krizlerin en büyük zararı, tahribatı girişimcilik ruhuna vurduğu darbedir.

18.04.2014 14:01
Konak'tan Yükselen Ses: 'Köy Enstitülerine İhtiyaç Var'

Konak'tan Yükselen Ses: "Köy Enstitülerine İhtiyaç Var"

Köy Enstitüleri’nin kuruluşunun 74. yılı Konak Belediyesi ve Atatürkçü Düşünce Derneği (ADD) Konak Şubesi’nin işbirliğiyle düzenlenen bir etkinlikle kutlandı.

18.04.2014 11:54
2014 YDS Sonuçları Açıklandı ÖSYM YDS Sonuçlarını Öğrenmek İçin Tıkla

2014 YDS Sonuçları Açıklandı ÖSYM YDS Sonuçlarını Öğrenmek İçin Tıkla

YDS Bahar dönemi sınavı sonuçları açıklandı. ÖSYM tarafından 6 Nisan'da yapılan YDS sınavı sonuçları açıklandı. YDS 2014 Bahar dönemi sonuçlarını öğrenmek için tıkla.

18.04.2014 08:15
2014 KPSS Başvuruları Ne Zaman? ÖSYM 2014 KPSS Ne Zaman? KPSS'ye ait tüm detaylar (ÖSYM 2014)

2014 KPSS Başvuruları Ne Zaman? ÖSYM 2014 KPSS Ne Zaman? KPSS'ye ait tüm detaylar (ÖSYM 2014)

KPSS başvuruları ne zaman başlıyor be KPSS ne zaman? Sorusu yüzbinlerce KPPS adayının merak ettiği soruların başında geliyor.. KPSS adaylarının merakını giderecek açıklama ÖSYM'den geldi. 2014 KPSS başvuru tarihi ve 2014 KPSS sınav takvimi açıklandı. İşte detaylar...

18.04.2014 08:06
YDS Açıklandı 2014 YDS Sonuçları Burada YDS Puanınızı Öğrenmek İçin Tıkla YDS Sonuçları

YDS Açıklandı 2014 YDS Sonuçları Burada YDS Puanınızı Öğrenmek İçin Tıkla YDS Sonuçları

ÖSYM YDS sonuçlarını yayınladı. 6 Nisan 2014'te yapılan 2014 YDS İlkbahar dönemi sınavı sonuçları açıklandı mı? YDS'ye giren binlerce öğrenciyi şimdi de 2014 YDS sonuçlarının açıklanma heyecanı sardı. YDS açıklandı!

18.04.2014 06:47
Üniversite Mezunu Genç, Ayakkabı Boyacılığı Yapıyor

Üniversite Mezunu Genç, Ayakkabı Boyacılığı Yapıyor

Diyarbakır'da, Mardin Artuklu Üniversitesi Meslek Yüksekokulu elektrik-elektronik bölümünden mezun olan Ali Bozkurt, ayakkabı boyacılığı yaparak geçimini sağlıyor.

17.04.2014 14:40
2014 KPSS Başvuruları Ne Zaman? ÖSYM 2014 KPSS Ne Zaman? KPSS'ye ait tüm detaylar (ÖSYM 2014)

2014 KPSS Başvuruları Ne Zaman? ÖSYM 2014 KPSS Ne Zaman? KPSS'ye ait tüm detaylar (ÖSYM 2014)

KPSS başvuruları ne zaman başlıyor be KPSS ne zaman? Sorusu yüzbinlerce KPPS adayının merak ettiği soruların başında geliyor.. KPSS adaylarının merakını giderecek açıklama ÖSYM'den geldi. 2014 KPSS başvuru tarihi ve 2014 KPSS sınav takvimi açıklandı. İşte detaylar...

17.04.2014 08:06
Köy Enstitüleri'nin Kuruluş Yıldönümü

Köy Enstitüleri'nin Kuruluş Yıldönümü

Eğitim Sen Eskişehir Şubesi Mali Sekreteri Fidan Güneş Gürgör, Köy Enstitüleri'nin kuruluş yıldönümü nedeniyle açıklama yaptı.

16.04.2014 14:24
Kırşehir'de Yeni Bir Sahaf

Kırşehir'de Yeni Bir Sahaf

Lise Caddesi dershaneler bölgesinde yeni bir sahaf hizmete girdi.

16.04.2014 11:53
Türkiye'de Dijital Eğitimin Adresi: Sinavo.com

Türkiye'de Dijital Eğitimin Adresi: Sinavo.com

LGS/LYS ve KPSS'ye hazırlanmanın en pratik ve eğlenceli yolu: Sinavo.com

16.04.2014 11:27
2014 KPSS Başvuruları Ne Zaman? ÖSYM 2014 KPSS Ne Zaman? KPSS'ye ait tüm detaylar (ÖSYM 2014)

2014 KPSS Başvuruları Ne Zaman? ÖSYM 2014 KPSS Ne Zaman? KPSS'ye ait tüm detaylar (ÖSYM 2014)

KPSS başvuruları ne zaman başlıyor be KPSS ne zaman? Sorusu yüzbinlerce KPPS adayının merak ettiği soruların başında geliyor.. KPSS adaylarının merakını giderecek açıklama ÖSYM'den geldi. 2014 KPSS başvuru tarihi ve 2014 KPSS sınav takvimi açıklandı. İşte detaylar...

16.04.2014 08:06

DSİ'de Üst Düzey Görevliler İki Ay Eğitimin Ardından Yapılacak Sınavla Teftiş Kurulu'na Müfettiş...

Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü (DSİ) Teftiş Kurulu'na, bir yıl süreyle; DSİ Genel Müdürlüğü'nde Bölge Müdürü, Daire Başkanı ve daha üst görevlerde en az 2 yıl süreyle görev yapmış olmak ve aylıktan kesme ve kademe ilerlemesinin durdurulması cezalarından birisi ile cezalandırılmamış bulunmak şartıyla; Başkanlıkça düzenlenecek iki ay süreli eğitime tabi tutularak eğitim sonunda düzenlenecek sınavda başarılı olanlar, müfettiş olarak atanabilecek.

15.04.2014 09:47
ÖSYM YDS Sonuçlarını YayınladıYDS 2014 Sonuçları Tıkla Sorgula Öğren

ÖSYM YDS Sonuçlarını YayınladıYDS 2014 Sonuçları Tıkla Sorgula Öğren

ÖSYM YDS sonuçlarını yayınladı. 6 Nisan 2014'te yapılan 2014 YDS İlkbahar dönemi sınavı sonuçları açıklandı mı? YDS'ye giren binlerce öğrenciyi şimdi de 2014 YDS sonuçlarının açıklanma heyecanı sardı. YDS açıklandı!

15.04.2014 09:36
YDS 2014 Açıklandı YDS Bahar Dönemi Sınavı Sonuçları Öğren (YDS Soru Ve Cevapları)

YDS 2014 Açıklandı YDS Bahar Dönemi Sınavı Sonuçları Öğren (YDS Soru Ve Cevapları)

2014 YDS İlkbahar dönemi sınavı 6 Nisan 2014'te yapıldı. YDS'ye giren binlerce öğrenciyi şimdi de 2014 YDS sonuçları nın açıklanma heyecanı sardı. YDS açıklandı. YDS sonuçlarını öğrenmek için tıkla!

15.04.2014 09:33
2014 KPSS Başvuruları Ne Zaman? ÖSYM 2014 KPSS Ne Zaman? KPSS'ye ait tüm detaylar (ÖSYM 2014)

2014 KPSS Başvuruları Ne Zaman? ÖSYM 2014 KPSS Ne Zaman? KPSS'ye ait tüm detaylar (ÖSYM 2014)

KPSS başvuruları ne zaman başlıyor be KPSS ne zaman? Sorusu yüzbinlerce KPPS adayının merak ettiği soruların başında geliyor.. KPSS adaylarının merakını giderecek açıklama ÖSYM'den geldi. 2014 KPSS başvuru tarihi ve 2014 KPSS sınav takvimi açıklandı. İşte detaylar...

15.04.2014 08:06
Engellilerin KPSS Azmi

Engellilerin KPSS Azmi

Adapazarı Şehit Ali Borinli Özel Eğitim Mesleki Eğitim Merkezinden mezun olan otuz iki engelli devlet memuru olabilmek için azimle çalışıyor.

14.04.2014 09:58
2014 KPSS Başvuruları Ne Zaman? ÖSYM 2014 KPSS Ne Zaman? KPSS'ye ait tüm detaylar (ÖSYM 2014)

2014 KPSS Başvuruları Ne Zaman? ÖSYM 2014 KPSS Ne Zaman? KPSS'ye ait tüm detaylar (ÖSYM 2014)

KPSS başvuruları ne zaman başlıyor be KPSS ne zaman? Sorusu yüzbinlerce KPPS adayının merak ettiği soruların başında geliyor.. KPSS adaylarının merakını giderecek açıklama ÖSYM'den geldi. 2014 KPSS başvuru tarihi ve 2014 KPSS sınav takvimi açıklandı. İşte detaylar...

14.04.2014 08:06
2014 KPSS Başvuruları Ne Zaman? ÖSYM 2014 KPSS Ne Zaman? KPSS'ye ait tüm detaylar (ÖSYM 2014)

2014 KPSS Başvuruları Ne Zaman? ÖSYM 2014 KPSS Ne Zaman? KPSS'ye ait tüm detaylar (ÖSYM 2014)

KPSS başvuruları ne zaman başlıyor be KPSS ne zaman? Sorusu yüzbinlerce KPPS adayının merak ettiği soruların başında geliyor.. KPSS adaylarının merakını giderecek açıklama ÖSYM'den geldi. 2014 KPSS başvuru tarihi ve 2014 KPSS sınav takvimi açıklandı. İşte detaylar...

13.04.2014 08:06
2014 KPSS Başvuruları Ne Zaman? ÖSYM 2014 KPSS Ne Zaman? KPSS'ye ait tüm detaylar (ÖSYM 2014)

2014 KPSS Başvuruları Ne Zaman? ÖSYM 2014 KPSS Ne Zaman? KPSS'ye ait tüm detaylar (ÖSYM 2014)

KPSS başvuruları ne zaman başlıyor be KPSS ne zaman? Sorusu yüzbinlerce KPPS adayının merak ettiği soruların başında geliyor.. KPSS adaylarının merakını giderecek açıklama ÖSYM'den geldi. 2014 KPSS başvuru tarihi ve 2014 KPSS sınav takvimi açıklandı. İşte detaylar...

12.04.2014 08:06
2014 KPSS Başvuruları Ne Zaman? ÖSYM 2014 KPSS Ne Zaman? KPSS'ye ait tüm detaylar (ÖSYM 2014)

2014 KPSS Başvuruları Ne Zaman? ÖSYM 2014 KPSS Ne Zaman? KPSS'ye ait tüm detaylar (ÖSYM 2014)

KPSS başvuruları ne zaman başlıyor be KPSS ne zaman? Sorusu yüzbinlerce KPPS adayının merak ettiği soruların başında geliyor.. KPSS adaylarının merakını giderecek açıklama ÖSYM'den geldi. 2014 KPSS başvuru tarihi ve 2014 KPSS sınav takvimi açıklandı. İşte detaylar...

11.04.2014 08:06
Manisa Halk Eğitim Merkezinden 15 Bin Kursiyer Yararlandı

Manisa Halk Eğitim Merkezinden 15 Bin Kursiyer Yararlandı

Manisa İl Halk Eğitim Merkezi Müdürü Nihat Kaya, 2013 yılında 729 kurs açıldığını belirterek, kurslardan yararlanan 15 bin kursiyer olduğunu söyledi.

10.04.2014 16:11
CÜ'de Düzenlenen TRT Medya Seminerleri Sona Erdi

CÜ'de Düzenlenen TRT Medya Seminerleri Sona Erdi

TRT'nin 50. yıl kutlamaları kapsamında Cumhuriyet Üniversitesinde gerçekleştirdiği medya semineri sona erdi.

10.04.2014 14:36

Yüksek Kramponlar

Türkiye Kadınlar 1. Futbol Ligi'nde mücadele eden Ataşehir Belediyesporlu futbolcular, ailelerinden aldıkları destekle hem futbol oynuyor hem de eğitimlerini sürdürüyor Ataşehir Belediyespor Antrenörü Ediz: "Erkek takımına 3 4 kez tekrarlayarak anlattığım bazı şeyleri kadınlar bir defada anlıyor" Ataşehir.

10.04.2014 11:17
2014 KPSS Başvuruları Ne Zaman? ÖSYM 2014 KPSS Ne Zaman? KPSS'ye ait tüm detaylar (ÖSYM 2014)

2014 KPSS Başvuruları Ne Zaman? ÖSYM 2014 KPSS Ne Zaman? KPSS'ye ait tüm detaylar (ÖSYM 2014)

KPSS başvuruları ne zaman başlıyor be KPSS ne zaman? Sorusu yüzbinlerce KPPS adayının merak ettiği soruların başında geliyor.. KPSS adaylarının merakını giderecek açıklama ÖSYM'den geldi. 2014 KPSS başvuru tarihi ve 2014 KPSS sınav takvimi açıklandı. İşte detaylar...

10.04.2014 08:06
Sakarya Üniversitesinde Öğrencilerden Formasyon Protestosu

Sakarya Üniversitesinde Öğrencilerden Formasyon Protestosu

Sakarya Üniversitesinde yaklaşık 1500 öğrenci formasyon haklarının kaldırılmasına yönelik başlatılan çalışmayı protesto etti.

09.04.2014 19:13

Sakarya Üniversitesinde Öğrencilerden Formasyon Protestosu

Sakarya Üniversitesinde yaklaşık 1500 öğrenci formasyon haklarının kaldırılmasına yönelik başlatılan çalışmayı protesto etti.

09.04.2014 18:53

MİT'te Kariyer Fırsatları"

MİT, internet sitesindeki kariyer bölümünü yeniledi, 26 uzmanlık alanında özgeçmiş toplamaya başladı.

09.04.2014 17:18
İşsizlere Müjde

İşsizlere Müjde

Eti Maden İşletmeleri Genel Müdürlüğü, Kütahya'nın Emet ilçesinde istihdam edilmek üzere 27 kamu işçisi alacağını duyurdu.

09.04.2014 11:51

Engellilerin Sosyal Hayata Kazandırılması Projesi

Proje kapsamında engellilere yönelik santral operatörlüğü kursu açıldı.

09.04.2014 10:07
2014 KPSS Başvuruları Ne Zaman? ÖSYM 2014 KPSS Ne Zaman? KPSS'ye ait tüm detaylar (ÖSYM 2014)

2014 KPSS Başvuruları Ne Zaman? ÖSYM 2014 KPSS Ne Zaman? KPSS'ye ait tüm detaylar (ÖSYM 2014)

KPSS başvuruları ne zaman başlıyor be KPSS ne zaman? Sorusu yüzbinlerce KPPS adayının merak ettiği soruların başında geliyor.. KPSS adaylarının merakını giderecek açıklama ÖSYM'den geldi. 2014 KPSS başvuru tarihi ve 2014 KPSS sınav takvimi açıklandı. İşte detaylar...

09.04.2014 08:06
TADEM'den Bayan Öğrencilere Ücretsiz Kurs

TADEM'den Bayan Öğrencilere Ücretsiz Kurs

Tatvan Aile Destek Merkezi tarafından dershaneye gitme imkanı bulamayan 70 öğrenciye yönelik ücretsiz açık öğretim ve KPSS kursları veriliyor.

08.04.2014 19:39
Tadem'den Bayan Öğrencilere Ücretsiz Aöl ve KPSS Kursu

Tadem'den Bayan Öğrencilere Ücretsiz Aöl ve KPSS Kursu

Bitlis’in Tatvan ilçesinde Tatvan Aile Destek Merkezi, dershaneye gitme imkanı bulamayan 70 öğrenciye hafta içi ve hafta sonunda ücretsiz açık öğretim ve KPSS kursları veriyor.

08.04.2014 19:29
2014 KPSS Başvuruları Ne Zaman? ÖSYM 2014 KPSS Ne Zaman? KPSS'ye ait tüm detaylar (ÖSYM 2014)

2014 KPSS Başvuruları Ne Zaman? ÖSYM 2014 KPSS Ne Zaman? KPSS'ye ait tüm detaylar (ÖSYM 2014)

KPSS başvuruları ne zaman başlıyor be KPSS ne zaman? Sorusu yüzbinlerce KPPS adayının merak ettiği soruların başında geliyor.. KPSS adaylarının merakını giderecek açıklama ÖSYM'den geldi. 2014 KPSS başvuru tarihi ve 2014 KPSS sınav takvimi açıklandı. İşte detaylar...

08.04.2014 08:06

Türkiye'de Dijital Eğitimin Adresi: Sinavo.com

LGS/LYS ve KPSS'ye hazırlanmanın en pratik ve eğlenceli yolu: Sinavo.com

07.04.2014 15:51
2014 KPSS Başvuruları Ne Zaman? ÖSYM 2014 KPSS Ne Zaman? KPSS'ye ait tüm detaylar (ÖSYM 2014)

2014 KPSS Başvuruları Ne Zaman? ÖSYM 2014 KPSS Ne Zaman? KPSS'ye ait tüm detaylar (ÖSYM 2014)

KPSS başvuruları ne zaman başlıyor be KPSS ne zaman? Sorusu yüzbinlerce KPPS adayının merak ettiği soruların başında geliyor.. KPSS adaylarının merakını giderecek açıklama ÖSYM'den geldi. 2014 KPSS başvuru tarihi ve 2014 KPSS sınav takvimi açıklandı. İşte detaylar...

07.04.2014 08:06
Tsd Diyarbakır Şubesi'nden Takdirlik Projeler

Tsd Diyarbakır Şubesi'nden Takdirlik Projeler

Türkiye Sakatlar Derneği (TSD) Diyarbakır Şubesi yönetim kurulu yaptıkları ve yapacakları projeler hakkında bilgi verdi.

06.04.2014 10:08
2014 KPSS Başvuruları Ne Zaman? ÖSYM 2014 KPSS Ne Zaman? KPSS'ye ait tüm detaylar (ÖSYM 2014)

2014 KPSS Başvuruları Ne Zaman? ÖSYM 2014 KPSS Ne Zaman? KPSS'ye ait tüm detaylar (ÖSYM 2014)

KPSS başvuruları ne zaman başlıyor be KPSS ne zaman? Sorusu yüzbinlerce KPPS adayının merak ettiği soruların başında geliyor.. KPSS adaylarının merakını giderecek açıklama ÖSYM'den geldi. 2014 KPSS başvuru tarihi ve 2014 KPSS sınav takvimi açıklandı. İşte detaylar...

06.04.2014 08:05
2014 KPSS Başvuruları Ne Zaman? ÖSYM 2014 KPSS Ne Zaman? KPSS'ye ait tüm detaylar (ÖSYM 2014)

2014 KPSS Başvuruları Ne Zaman? ÖSYM 2014 KPSS Ne Zaman? KPSS'ye ait tüm detaylar (ÖSYM 2014)

KPSS başvuruları ne zaman başlıyor be KPSS ne zaman? Sorusu yüzbinlerce KPPS adayının merak ettiği soruların başında geliyor.. KPSS adaylarının merakını giderecek açıklama ÖSYM'den geldi. 2014 KPSS başvuru tarihi ve 2014 KPSS sınav takvimi açıklandı. İşte detaylar...

05.04.2014 08:05
2014 KPSS Başvuruları Ne Zaman? ÖSYM 2014 KPSS Ne Zaman? KPSS'ye ait tüm detaylar (ÖSYM 2014)

2014 KPSS Başvuruları Ne Zaman? ÖSYM 2014 KPSS Ne Zaman? KPSS'ye ait tüm detaylar (ÖSYM 2014)

KPSS başvuruları ne zaman başlıyor be KPSS ne zaman? Sorusu yüzbinlerce KPPS adayının merak ettiği soruların başında geliyor.. KPSS adaylarının merakını giderecek açıklama ÖSYM'den geldi. 2014 KPSS başvuru tarihi ve 2014 KPSS sınav takvimi açıklandı. İşte detaylar...

04.04.2014 08:05

Din Hizmetleri Alan Bilgisi Testi İçin Başvurular 5 Mayıs'ta Başlayacak

ÖSYM, Diyanet İşleri Başkanlığında din hizmetlerinde görev alacak personeli seçme amacıyla 18 Ekim 2014 tarihinde sınav yapacak.

03.04.2014 14:23
Edremit'te Halk Eğitimin Hazırlık Kurslarına Rekor Başvuru

Edremit'te Halk Eğitimin Hazırlık Kurslarına Rekor Başvuru

Edremit Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüğü tarafından açılan hazırlık kurslarına rekor başvuru yapıldığı açıklandı.

03.04.2014 14:16

Din Hizmetleri Alan Bilgisi Testi" Örnek Soruları Yayımlandı

ÖSYM tarafından Diyanet İşleri Başkanlığında din hizmetlerinde görev alacak personeli seçme amacıyla ilki 18 Ekim'de yapılacak "Din Hizmetleri Alan Bilgisi Testi"ne ilişkin örnek sorular yayımlandı.

03.04.2014 12:52

Öğretmenlik Hayali 54'ünde Üniversiteli Yaptı

Hatay'da, eşinin karşı çıkması üzerine eğitimini yarıda bırakan kadın, öğretmenlik hayalini gerçekleştirebilmek için ilerlemiş yaşına rağmen iki üniversitede birden okuyor Memuriyet döneminde iktisat bölümünden mezun olan ve emekli olunca hem Türkçe öğretmenliği bölümünde hem İlahiyat Fakültesi'nde eğitimini sürdüren 57 yaşındaki Hatice Kaya, ilerlemiş yaşına rağmen torunu yaşındaki öğrencilerle aynı sıraları paylaşıyor Üniversitedeki hocalarının ve öğrencilerin "Hatice teyze" diye seslendiği Kaya, hedefine ulaşabilmek için öğrencilerle yurtta etüt çalışmalarına katılıyor.

03.04.2014 11:11
Sağlık Yönetimi Masaya Yatırıldı

Sağlık Yönetimi Masaya Yatırıldı

Dicle Üniversitesi'nde "Diyarbakır Sağlık Yönetimi Hastaneleri Sempozyumu" ile sağlık yönetimi masaya yatırıldı.

03.04.2014 10:23
2014 KPSS Başvuruları Ne Zaman? ÖSYM 2014 KPSS Ne Zaman? KPSS'ye ait tüm detaylar (ÖSYM 2014)

2014 KPSS Başvuruları Ne Zaman? ÖSYM 2014 KPSS Ne Zaman? KPSS'ye ait tüm detaylar (ÖSYM 2014)

KPSS başvuruları ne zaman başlıyor be KPSS ne zaman? Sorusu yüzbinlerce KPPS adayının merak ettiği soruların başında geliyor.. KPSS adaylarının merakını giderecek açıklama ÖSYM'den geldi. 2014 KPSS başvuru tarihi ve 2014 KPSS sınav takvimi açıklandı. İşte detaylar...

03.04.2014 08:05
Türkiye'de Dijital Eğitimin Adresi: Sinavo.com

Türkiye'de Dijital Eğitimin Adresi: Sinavo.com

Sinavo.com, LGS/LYS ve KPSS sınavlarına pratik ve eğlenceli bir şekilde hazırlanma imkanı sunuyor.

02.04.2014 13:57

Daha fazla haber için tıklayın